19. Valljuk, hogy a széles körű jog- és létbizonytalanság ellen a jog uralmának, a törvény előtti egyenlőségnek, a méltányos jog kiszámíthatóságának és betarthatóságának biztosításával, a saját teljesítményre és öngondoskodásra ösztönzéssel, a változásokhoz való alkalmazkodás képességének elsajátításával, a szolidáris közösség által fenntartott széleskörű szociális rendszerrel, a kiszolgáltatottak védelmével, új munkahelyek teremtésével kell és lehet küzdeni.
2006 óta megszorítások vannak – az előző kormányok is ezt tették.
19. Valljuk, hogy a széles körű jog- és létbizonytalanság ellen a jog uralmának, a törvény előtti egyenlőségnek, a méltányos jog kiszámíthatóságának és betarthatóságának biztosításával, a saját teljesítményre és öngondoskodásra ösztönzéssel, a változásokhoz való alkalmazkodás képességének elsajátításával, a szolidáris közösség által fenntartott széleskörű szociális rendszerrel, a kiszolgáltatottak védelmével, új munkahelyek teremtésével kell és lehet küzdeni.
2006 óta megszorítások vannak – az előző kormányok is ezt tették.
Nagy hiba volt, hogy hagytuk összekeveredni a megszorításokat és a szerkezeti reformokat. Az átalakítások megszorításnak tűnnek akkor is, amikor egy rendszer működtetését a lehetőségekhez, a fenntarthatósághoz igazítjuk. Ennek tán legmarkánsabb példája az egészségügy – ahol a befizetésekből nem biztosítható a mindenki számára azonosan hozzáférhető, magas szintű ellátás. Ma már látjuk, milyen közvetlen – negatív – hatása van a gazdaságban, az életszínvonalban a kiszámíthatatlan jogi(?), jogalkalmazási ámokfutásnak. Éppen ezért van szükség a kiszámíthatóságra: ahol a döntések az érdekeltek bevonásával történnek. Szintén az EÜ lehet a példa: valódi társadalmi vita kell, hogy eldönthesse a társadalom, hogy milyen egészségügyet akar – s ehhez mekkora forrást hajlandó hozzárendelni.