Geo blogja (régi) - Utolsó kommentek
blfr2@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://geo2.blog.hu/2015/10/25/az_egeszsegugy_dilemmai_967/full_commentlist/1#c33174721
Válasz erre: Az egészségügy dilemmái
2017-06-05T08:26:39+02:00
2017-06-05T08:26:39+02:00
Geo_
http://blog.hu/user/548856
<a href="http://geo2.blog.hu/2015/10/25/az_egeszsegugy_dilemmai_967?full_commentlist=1#c33171747" class="reply_nick_964109" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33171747 );">@blah blah</a>: épp erről szól a poszt.<br /><br />
Az EÜ-ben ma is ott vannak a piaci cégek - laborok, gyógy- és segédeszközök. Ráadásul ma már tudjuk, hogy a munkaeő is piaci alapú.<br /><br />
A kérdés az, hogy a mai viszonyok között lehet-e jobban szervezni az ellátást. Azt a vitát pedig nem lehet elkerülni, hogy mi tartozzon a "közellátásba" - vagyis inkább egy TB alapú körbe.
https://geo2.blog.hu/2015/10/25/az_egeszsegugy_dilemmai_967/full_commentlist/1#c33171747
Válasz erre: Az egészségügy dilemmái
2017-06-04T17:38:29+02:00
2017-06-04T17:38:29+02:00
blah blah
http://blog.hu/user/964109
a cikk szerzője nem veszi figyelembe, hogy egy piaci cég, amelyiknek tulajdonosai vannak profitot akarnak termelni, ráadásul minél többet<br /><br />
a valós dilemma tehát az, hogy a közellátás olyan színvonalú amilyen, vagy pedig széles rétegek számára elérhetetlen, mert nem termelünk alacsonyabb színvonalú ellátást
https://geo2.blog.hu/2015/12/31/egy_napszamos_es_a_napszamosokrol_332/full_commentlist/1#c29011798
Válasz erre: Egy napszámos és a napszámosokról
2015-12-31T10:32:27+01:00
2015-12-31T10:32:27+01:00
301098
https://www.youtube.com/watch?v=qrTslIBlrxQ
https://geo2.blog.hu/2015/12/28/re_a_politikai_korrektseg_laffer-gorbeje_939/full_commentlist/1#c29011796
Válasz erre: Re: A politikai korrektség Laffer-görbéje
2015-12-30T13:02:37+01:00
2015-12-30T13:02:37+01:00
12347
6. napos
Azon kívúl, hogy egy jót beszóltál - van is valami észrevételed a témával kapcsolatban?
https://geo2.blog.hu/2015/12/28/re_a_politikai_korrektseg_laffer-gorbeje_939/full_commentlist/1#c29011794
Válasz erre: Re: A politikai korrektség Laffer-görbéje
2015-12-30T13:01:33+01:00
2015-12-30T13:01:33+01:00
12347
5. navigator
Kár, hogy nem tudunk a témánál maradni - de úgy látszik, ez egy ilyen műfaj: leírtam, hogy valójában nem létezik egzakt Laffer görbe, szemléltetésre jó - s a működése nagyon sok egyéb tényezőtől függ. Vagyis: nyugodtan állíthatom, hogy az egyéni - állami tulajdonra igaz ez a szemlélet - azzal, valamikor esetleg alapvetően megváltoznak a feltételek, a termelés jellege, az emberi magatartásmódok, most felesleges foglalkozni, hiszen nem álmokról beszélek.
Veled nagyjából egyidős lehetek - s nagyon jól emlékszem azokra a vitálra, hogy akkor mi is a személyi tulajdon, s mi a magántulajdon. Erre nagyon könnyű elméleti választ adni - de gyakorlatilag nem értelmezhető.
https://geo2.blog.hu/2015/12/28/re_a_politikai_korrektseg_laffer-gorbeje_939/full_commentlist/1#c29011792
Válasz erre: Re: A politikai korrektség Laffer-görbéje
2015-12-28T10:50:28+01:00
2015-12-28T10:50:28+01:00
336586
Geo,
ha tehát visszafognád magad, többre mennél.
Az elvi-társaiddal egyetemben.
A szélsö liberális elképzelések a korunk rákfenéje.
https://geo2.blog.hu/2015/12/28/re_a_politikai_korrektseg_laffer-gorbeje_939/full_commentlist/1#c29011790
Válasz erre: Re: A politikai korrektség Laffer-görbéje
2015-12-28T08:46:29+01:00
2015-12-28T08:46:29+01:00
16940
"nincs valódi határ a magán- és a személyi tulajdon között - pl. ha fuvarozást vállalok, akkor már magántulajdonom az egyébként személyi tulajdon"
Dehogyisnem. Hiszen akkor már NEM személyi tulajdon, hanem magántulajdon. A lényeg, hogy összetéveszthetetlenül megváltoznak a tulajdon viszonyai. Nem az egy árva kis teherautót szükséges nézni, hanem tulajdonosának az idegen munkaerőhöz való viszonyát. Hogy most ez gépkocsi, tricikli vagy seprű-lapát, illetve gépsor - elvben ugyanaz.
A vita különben ténylegesen arról szól, hogy megint örökre ellehetetlenítenék a közösségi társadalom eszméjét. Csak hát a kapitalizmus akkorára növesztette a termelőerőket, hogy a kényszer uralta munkamegosztás, a magántulajdon által meghatározott termelési és elosztási viszonyok működési zavarai egyre kezelhetetlenebbé válnak az utóbbi száz évben (a két nagy világégés, a helyi háborúk és környezeti katasztrófák jelentősen növekvő száma, termelési és pénzügyi válságok ciklikus jelentkezése), összefonódva a globalitással.
Ajánlom figyelembe az MTA által szponzorált tudományos munkát:
Artner Annamária
Tőke, munka és válság a globalizáció korában
http://akkrt.hu/1743/gazdasag/nemzetkozi_gazdasag/toke_munka_es_valsag_a_globalizacio_koraban
A TULAJDON VALÓJÁBAN VISZONY. Magántulajdon esetében MÁSIK EMBERRE reflektálok, személyi tulajdonnál ÖNMAGAMRA. Az első esetben a társadalmi viszonyomat befolyásoló termelési viszonyom a dimenzióm, az utóbbinál ellenben nem lépem át egyéni létezésem határait.
Itt elköszönök, további tájékozódáshoz tényleg a jelzett irodalmat javaslom mint igényes kiindulást.
https://geo2.blog.hu/2015/12/28/re_a_politikai_korrektseg_laffer-gorbeje_939/full_commentlist/1#c29011788
Válasz erre: Re: A politikai korrektség Laffer-görbéje
2015-12-28T08:09:05+01:00
2015-12-28T08:09:05+01:00
60145
Hasonlóan gondolkodom, azaz csupán álszerénységből nem írom, hogy ez az én álláspontom is akár a nagypolitikában, akár a csoportképződést illetően. A női kvótán meg nem éreztem szükségét elgondolkodni. Marosánt is mindig érdemes olvasni!
https://geo2.blog.hu/2015/12/28/re_a_politikai_korrektseg_laffer-gorbeje_939/full_commentlist/1#c29011786
Válasz erre: Re: A politikai korrektség Laffer-görbéje
2015-12-28T07:38:33+01:00
2015-12-28T07:38:33+01:00
12347
1. navigator 2. BundiB
Csak példákat szerettem volna - örülnék, ha adnátok mást, más területekről.
off
nincs valódi határ a magán- és a személyi tulajdon között - pl. ha fuvarozást vállalok, akkor már magántulajdonom az egyébként személyi tulajdon. Vagy ha már akkora a lakásom, hogy takarítónő jár hozzám - a lakásom már "magántulajdon", aminek a működtetésére alkalmazok valakit.
on
https://geo2.blog.hu/2015/12/28/re_a_politikai_korrektseg_laffer-gorbeje_939/full_commentlist/1#c29011784
Válasz erre: Re: A politikai korrektség Laffer-görbéje
2015-12-28T01:14:21+01:00
2015-12-28T01:14:21+01:00
338311
Bár valószínű, hogy nem itt akartad feltevéseidre a választ kani, ez sem az, de egy formája az együttélésnek.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Hutterit%C3%A1k
https://geo2.blog.hu/2015/12/28/re_a_politikai_korrektseg_laffer-gorbeje_939/full_commentlist/1#c29011782
Válasz erre: Re: A politikai korrektség Laffer-görbéje
2015-12-28T01:07:06+01:00
2015-12-28T01:07:06+01:00
349643
Értem, hogy Ön mit akar mondani, és általában véve igaza is van, de ettől függetlenül azt az állítását megkérdőjelezném:
"... a történelem bebizonyította, hogy a magán/személyi tulajdon nélküli társadalom működésképtelen..."
Konkrétan mikor és hogyan volt ez a "bizonyítás"? Nem lehetséges, hogy ez az állítás pusztán csak adottnak feltételezett peremfeltételek között tűnik igaznak?
Örülnék, ha a kérdéseimet nem azzal intézné el, hogy törli azokat!
https://geo2.blog.hu/2015/12/28/re_a_politikai_korrektseg_laffer-gorbeje_939/full_commentlist/1#c29011780
Válasz erre: Re: A politikai korrektség Laffer-görbéje
2015-12-28T00:58:38+01:00
2015-12-28T00:58:38+01:00
16940
"a magán/személyi tulajdon nélküli társadalom működésképtelen"
1/ Ne mossuk össze a magántulajdont (lehetővé teszi idegen munkaerő kizsákmányolását) és a személyi tulajdont (nem ad rá lehetőséget).
2/ A történelemben volt már magántulajdon nélküli társadalom működőképes.
3/ Amiképpen a magántulajdonra szerveződő társadalmak a haladást jelentették, a termelőerők egy bizonyos fejlettségi szintjén már annak akadályozói (mind többször megélte az emberiség a XIX./XX. század fordulója óta).
Nem kívánok vitát kezdeni, mert nagyon elcsépelt téma ez. Csupán meggyőződésemet adtam elő - reagálásként. Meggyőzni se kívánok senkit. Számomra a marxi kapitalizmuselemzés - megváltoztatva a megváltoztatandókat - a mai korra is érvényes.
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/migranscsokkentes_142/full_commentlist/1#c29011778
Válasz erre: Migránscsökkentés
2015-12-23T14:49:45+01:00
2015-12-23T14:49:45+01:00
12347
15. zili
Miért kellene lecserélni őket - főleg, hogy ha nem is akarnak idejönni?
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/migranscsokkentes_142/full_commentlist/1#c29011776
Válasz erre: Migránscsökkentés
2015-12-23T11:52:05+01:00
2015-12-23T11:52:05+01:00
110481
Konrád okos ember, ráadásul profi az érdekérvényesitésben. Mi a magyar zsidóság érdeke? Hogy Mo.-on maradhasson, békében. Ez minden műbalhé ellenére ma biztositott! Meddig? Mig nem alakul ki a Fr.o-i helyzet, ahol a zsidó közösség napi fizikai támadásnak van kitéve, a betelepült arabok, illetve utódjaik által. Zajlik is a zsidó kivándorlás.
Lehet, hogy Mo.-on vannak, akik nem kedvelik a zsidókat, de a legnagyobb őrültség lenne lecserélni Őket arabra, afgánra meg hasonlókra. És ezt Konrád pontosan látja, és ezért lépett fel egykori kenyéradó gazdái (német kormány) ellen. Legalább nyiltan, becsületesen csinálja.
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/migranscsokkentes_142/full_commentlist/1#c29011774
Válasz erre: Migránscsökkentés
2015-12-23T11:07:31+01:00
2015-12-23T11:07:31+01:00
12347
13. maxval bircaman HFQJBLWX
Közben lejárt a garantált monopol-helyzet - s pl. a TCOM-nál már 8%-kal olcsóbban lehetett áramot venni.
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/migranscsokkentes_142/full_commentlist/1#c29011772
Válasz erre: Migránscsökkentés
2015-12-23T10:56:30+01:00
2015-12-23T10:56:30+01:00
337230
12.
Monopol helyzet 20 éve van, semmi köze egy konkrét kormányhoz se.
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/migranscsokkentes_142/full_commentlist/1#c29011770
Válasz erre: Migránscsökkentés
2015-12-23T10:08:42+01:00
2015-12-23T10:08:42+01:00
12347
10. maxval bircaman HFQJBLWX
Erről beszélek: attól, hogy egy megoldás baloldali - még lehet hülyeség és káros. Épp Viktorod teremtett monopol helyzetet.
Időben sem áll össze, amit a menekültekről írsz. Vagy te legalább tudod, hogy mi a téma?
De örülök, hogy legalább a katolicizmushoz értesz :-)
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/migranscsokkentes_142/full_commentlist/1#c29011768
Válasz erre: Migránscsökkentés
2015-12-23T10:04:00+01:00
2015-12-23T10:04:00+01:00
12347
9. pietnik - ezt nagyon nem értem. Biztos bennem van a baj, kérem, segíts.
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/migranscsokkentes_142/full_commentlist/1#c29011766
Válasz erre: Migránscsökkentés
2015-12-23T05:57:15+01:00
2015-12-23T05:57:15+01:00
337230
Rezsicsökkentés. A Fidesz merészen baloldali és helyes álláspontot foglalt el. Tudták, hogy a ballibek ösztönösen a monopoltőke oldalára fognak állni, totálisan lejáratva magukat.
Menekültek, Valójában az egész nem a Fidesz érdemes, hanem a ballibek hülyesége, akik VÁLLALHATATLAN, abszurd álláspontot alakítottak ki. A Fidesz csak kihasználta az ellenfél butaságát.
S persze tény: Orbánnak volt igaza, ahogy ezt Konrád is mondja, mert Orbán egyszerűen a józan ész álláspontját hangoztatta, az pedig igaz szokott lenni általában.
Római pápa? A jelenlegi a halála után a történelem egyik legrosszabb római pápájaként lesz számontartva. Volt eddig is sok rossz főpap, de nyíltan romboló alkat nemigen. Sátán ügynöke ő a Vatikánban, s látható, a katolikusok nagy része ellenáll. köztük Erdő és a magyar katolikus főpapok szinte nyíltan szembenállnak az argentín sómennel.
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/retrograd_baloldal_re_banyavilag_768/full_commentlist/1#c29011746
Válasz erre: Retrográd baloldal? Re: Bányavilág
2015-12-22T23:06:11+01:00
2015-12-22T23:06:11+01:00
23353
+
Egy biztos a világ változik.
És a bal és jobb oldal fogalma is.
Ameddig igaz demokrácia van ez baj nem is lenne.
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/migranscsokkentes_142/full_commentlist/1#c29011764
Válasz erre: Migránscsökkentés
2015-12-22T21:53:06+01:00
2015-12-22T21:53:06+01:00
199664
harcunk.info/index.php/
Takarodj haza,mielőtt szétverjük azt a kib.szott fehér valagad-A csata Franciaországért
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/retrograd_baloldal_re_banyavilag_768/full_commentlist/1#c29011744
Válasz erre: Retrográd baloldal? Re: Bányavilág
2015-12-22T19:05:59+01:00
2015-12-22T19:05:59+01:00
337519
11. Geo
Talán, mert egy másik , új részt -. igazságot - kell (lehet) megtapasztalniuk.
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/retrograd_baloldal_re_banyavilag_768/full_commentlist/1#c29011742
Válasz erre: Retrográd baloldal? Re: Bányavilág
2015-12-22T18:03:09+01:00
2015-12-22T18:03:09+01:00
12347
10. Nyírfa2
Egészek - de épp a bánya példája mutatja, hogy önmagukban szinte megoldhatatlanok.
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/retrograd_baloldal_re_banyavilag_768/full_commentlist/1#c29011740
Válasz erre: Retrográd baloldal? Re: Bányavilág
2015-12-22T17:48:35+01:00
2015-12-22T17:48:35+01:00
337519
9. Geo
S ha alaposabban megvizsgálod a részeket, rájössz, hogy azok önmagukban is egészek. s az általuk megjelenített igazság éppoly jogosultsággal rendelkezik a maga helyén, mint bármely igazság a maga dimenziójában.
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/retrograd_baloldal_re_banyavilag_768/full_commentlist/1#c29011738
Válasz erre: Retrográd baloldal? Re: Bányavilág
2015-12-22T17:30:43+01:00
2015-12-22T17:30:43+01:00
12347
8. Nyírfa2
Igen, sok rész - s ezek nagyon komplexen össze is függenek egymással. (Ami sokszor bizony "bonyolult", ami az átláthatatlant jelenti.)
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/retrograd_baloldal_re_banyavilag_768/full_commentlist/1#c29011736
Válasz erre: Retrográd baloldal? Re: Bányavilág
2015-12-22T17:25:46+01:00
2015-12-22T17:25:46+01:00
337519
A nyelvtani hibákért elnézést kérek: részel helyett résszel, nem ki.kiragad, hanem ki-kiragad, megéltség híján után vessző kéne, hogy szerepeljen, flow,elmélet helyesen: flow-elmélet.
Ki akartam hagyni egy sort az utolsó mondat előtt, az is elmaradt. Ejnye bejnye nekem. :)
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/retrograd_baloldal_re_banyavilag_768/full_commentlist/1#c29011734
Válasz erre: Retrográd baloldal? Re: Bányavilág
2015-12-22T17:19:34+01:00
2015-12-22T17:19:34+01:00
337519
Annyi részből tevődik össze az életünk, pontosabban: mindig-egy részel többet látunk meg a valóság általunk is felfedhető egészéből. Igazán nem csoda, ha az ember ki.kiragad egy-egy, éppen aktuálisnak gondolt, érzett elemet, amelynek vonatkozásait próbálja előrevetíteni.
Lévén édesanya, milliószor átgondoltam, mit adtam oda a fiúknak ahhoz, hogy képesek legyenek az önmegvalósításra, és mi az, amivel , megéltség híján adósuk maradtam.
Amikor végképp kétségbe esnék, hogy milyen rettentően rossz anya voltam/vagyok, az az élménytudat menekít ki az önvád vélt-valós bugyrából, amelyet a flow.elmélet kísérel meg körülírni.
Nem csak ismerem - bár másként nevezem -, hanem tudom, hogy a gyermekeim is megélik, ha nem is folyamatosan.
Nagyon értelmes írás, örömmel olvastam, és köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmem - hasonló az életszemléletünk.
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011720
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-22T17:08:29+01:00
2015-12-22T17:08:29+01:00
338311
A blog végéről lekéstem. Mint szerszámkészítőnem tudok jobbat írni a Stereo Lithograpyról, Autocadről, Pro Enginerről, majd a szakma óriási élőlendítőjéről a 3D printerről, mint a leggyorsabb fejlődést elérő találmányok. Ugyan is ma már 2D műszaki rajzokhoz való programokat házi használatra ingyen letölthetők, a 3D nyomtatók meg már 345 dollárért kiváló minőségben gyártanak mintadarabokat. Aki ismeri ezt a pályát tudhatja, hogy milyen költséges volt akár csak szemléltetésre is egy próbaszerszámot gyártani, nem beszélve az időről, most pedig órák alatt elkészíthető, vagy apránként egész komplex darabok kialakíthatók rajta. Komoly szakmai áldás. A felhasználási területe rendkívül széles, egy szakmai forradalom. Hogy hobbi kedvelők is elpepecselhetnek vele csak növeli az eladatási lehetőségeket.
https://geo2.blog.hu/2015/12/15/osztonzes_motivacio_kepzes_398/full_commentlist/1#c29010472
Válasz erre: Ösztönzés, motiváció, képzés
2015-12-22T16:58:45+01:00
2015-12-22T16:58:45+01:00
337519
Itt és most egy nagy PLUSZ!
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/retrograd_baloldal_re_banyavilag_768/full_commentlist/1#c29011732
Válasz erre: Retrográd baloldal? Re: Bányavilág
2015-12-22T16:43:34+01:00
2015-12-22T16:43:34+01:00
12347
5. Nyírfa2
Igen, ez foglalkoztat - ennek előzménye itt http://geo.nolblog.hu/archives/2015/12/16/Ha_majd_a_boseg_kosarabol/ és itt: http://geo.nolblog.hu/archives/2015/12/15/Osztonzes_motivacio_kepzes/
de nehéz, ezért írkálok inkább rövid, kitérő posztokat :-)
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/retrograd_baloldal_re_banyavilag_768/full_commentlist/1#c29011730
Válasz erre: Retrográd baloldal? Re: Bányavilág
2015-12-22T16:33:27+01:00
2015-12-22T16:33:27+01:00
337519
4. Geo
No, most akkor képzelj el világviszonylatban egy tudati fordulatot. :)
Pedig másképpen nem lesz sem adekvát környezetvédelem, sem alkotó munka, sem....semmi: megrekedünk, és, amíg fel nem éljük a bolygót, addig megjárjuk a poklot.
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/migranscsokkentes_142/full_commentlist/1#c29011762
Válasz erre: Migránscsökkentés
2015-12-22T16:27:51+01:00
2015-12-22T16:27:51+01:00
337519
7. Geo
" - szerintem egészen más az ő viszonyítási rendszere. "
Hát, ezzel vagyunk így néhányan, nem is értjük egymást. :)
Helyesbítek: nem is akarjuk érteni - olykor magam sem vagyok kivétel.
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/migranscsokkentes_142/full_commentlist/1#c29011760
Válasz erre: Migránscsökkentés
2015-12-22T15:53:52+01:00
2015-12-22T15:53:52+01:00
12347
6. Nyírfa2
"Konrádot pedig nem értem." - szerintem egészen más az ő viszonyítási rendszere.
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/retrograd_baloldal_re_banyavilag_768/full_commentlist/1#c29011728
Válasz erre: Retrográd baloldal? Re: Bányavilág
2015-12-22T14:54:03+01:00
2015-12-22T14:54:03+01:00
12347
3. Nyírfa2
Nem hiszem, hogy könnyű lenne - hiszen egy egész vidékről van szó, s további munkahelyekről, melyek a bányával függenek össze.
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/migranscsokkentes_142/full_commentlist/1#c29011758
Válasz erre: Migránscsökkentés
2015-12-22T14:44:54+01:00
2015-12-22T14:44:54+01:00
337519
Ha a magyaroknak - a magyarságnak - rendben lenne az identitástudata, akkor Európa középen egy remekül prosperáló állam lehetnénk.
De a "ha" szócskának nincs valóságtartalma, csak reményt fejez ki, fantáziáló vágyakozást.
Úgyhogy, Orbánia örülhet, a menekültek számára a hazánk nem kívánatos ország. Az pedig egy egészen más kérdés, hogy én a kívánságlistával egyet értek-e vagy sem.
Konrádot pedig nem értem. Igaz, nem ő az egyetlen.
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/retrograd_baloldal_re_banyavilag_768/full_commentlist/1#c29011726
Válasz erre: Retrográd baloldal? Re: Bányavilág
2015-12-22T14:28:28+01:00
2015-12-22T14:28:28+01:00
337519
Rokonszenves a tárgyilagosságod, Geo: +
Bizonyára van megoldás a bányászok foglalkoztatására , felteszem - remélem - munkálkodnak különböző projekteken az érintettek számára.
A környezetvédelem azonban megkívánja az alternatív energiák hasznosítását, így a szén, az olaj, a földgáz , sőt, az atom kiváltását szél-, víz-, naperőművekkel.
És: valóban nem mindegy, hogy jól- vagy jólét!
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/migranscsokkentes_142/full_commentlist/1#c29011756
Válasz erre: Migránscsökkentés
2015-12-22T14:25:51+01:00
2015-12-22T14:25:51+01:00
15349
+
(Konrád "eltévedt"...)
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/migranscsokkentes_142/full_commentlist/1#c29011754
Válasz erre: Migránscsökkentés
2015-12-22T14:07:26+01:00
2015-12-22T14:07:26+01:00
12347
1. napos
Lehet, igazad van, s meg kellett volna nézni, s a zsidókat hazazavarni a MigAid és egyéb csoportokból.
Egy konkrét, hazai példáról volt szó - de mexoktam, arról beszélsz, amiről akarsz.
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/migranscsokkentes_142/full_commentlist/1#c29011752
Válasz erre: Migránscsökkentés
2015-12-22T13:13:02+01:00
2015-12-22T13:13:02+01:00
349780
.....állítólag.....de az inkább Kisázsia hátsó fele.....
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/migranscsokkentes_142/full_commentlist/1#c29011750
Válasz erre: Migránscsökkentés
2015-12-22T13:10:45+01:00
2015-12-22T13:10:45+01:00
336586
A zsidók inkább Izraelben adjanak példát, az is Európa állítólag.
Az álbalnak miért érdeke a magyar identitás aláásása minden vonalon?
A takarékosság szükségességében igazad van, de az nem megy , hogy a globalista kapitalizmust támogatjuk, kivéve a gyevi bírót, negatív értelemben.
Amíg a globalisták az olaj árának nempiaci leszorításával akarják tönkretenni az oroszokat, amíg az USÁ-ban olcsó az energia, addig milyen pénzböl akarod a drága energiából fakadó hátrányokat semlegesíteni?
A terhes is meg nem is, az nem müködik.
Valaki vagy élhetö világot szeretne a Földön és a gyökerekig lemegy abban, hogy mi nem célszerü, vagy csak valami felszínes propagandát folytat.
Márpedig az alapvetö probléma, hogy szük csoportok magánérdekei szerint müködik a világ.
Ezen a SzU az atombombáival se tudott változtatni, de ebböl nem következik, hogy célszerü lenne
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/migranscsokkentes_142/full_commentlist/1#c29011748
Válasz erre: Migránscsökkentés
2015-12-22T13:09:04+01:00
2015-12-22T13:09:04+01:00
336586
A zsidók inkább Izraelben adjanak példát, az is Európa állítólag.
Az álbalnak miért érdeke a magyar identitás aláásása minden vonalon?
A takarékosság szükségességében igazad van, de az nem megy , hogy a globalista kapitalizmust támogatjuk, kivéve a gyevi bírót, negatív értelemben.
Amíg a globalisták az olaj árának nempiaci leszorításával akarják tönkretenni az oroszokat, amíg az USÁ-ban olcsó az energia, addig milyen pénzböl akarod a drága energiából fakadó hátrányokat semlegesíteni?
A terhes is meg nem is, az nem müködik.
Valaki vagy élhetö világot szeretne a Földön és a gyökerekig lemegy abban, hogy mi nem célszerü, vagy csak valami felszínes propagandát folytat.
Márpedig az alapvetö probléma, hogy szük csoportok magánérdekei szerint müködik a világ.
Ezen a SzU az atombombáival se tudott változtatni, de ebböl nem következik, hogy célszerü lenne.
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/retrograd_baloldal_re_banyavilag_768/full_commentlist/1#c29011724
Válasz erre: Retrográd baloldal? Re: Bányavilág
2015-12-22T11:41:12+01:00
2015-12-22T11:41:12+01:00
12347
1. napos
Jól-lét vagy jólét?
https://geo2.blog.hu/2015/12/22/retrograd_baloldal_re_banyavilag_768/full_commentlist/1#c29011722
Válasz erre: Retrográd baloldal? Re: Bányavilág
2015-12-22T10:26:54+01:00
2015-12-22T10:26:54+01:00
336586
A jól-lét manapság a világ egy részében nem a baloldaliság következménye, hanem a jobboldali globalista imperializmus eredménye.
https://geo2.blog.hu/2015/12/15/osztonzes_motivacio_kepzes_398/full_commentlist/1#c29010470
Válasz erre: Ösztönzés, motiváció, képzés
2015-12-21T10:09:24+01:00
2015-12-21T10:09:24+01:00
12347
14. állás guru (látogató)
Feltételezem, inkább másik poszthoz szól a kommented
http://geo.nolblog.hu/archives/2015/12/16/Ha_majd_a_boseg_kosarabol/
Amúgy igaz, erről beszél Piketty
https://geo2.blog.hu/2015/12/15/osztonzes_motivacio_kepzes_398/full_commentlist/1#c29010468
Válasz erre: Ösztönzés, motiváció, képzés
2015-12-20T21:29:49+01:00
2015-12-20T21:29:49+01:00
állás guru
A fejlett társadalmakban ahol hatlamas tőke halmozódott fel nemcsak a felső, ha a középosztály kezében is, jelentős különbség lehet a bér és jövedelem között. Hatalmas.
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011718
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-17T13:51:40+01:00
2015-12-17T13:51:40+01:00
12347
14. pietnik
Szerintem sok dolgot leírtál - ami mostani témám szempontjából nem egészen idetartozó.
Megpróbálkoztam felvázolni egy létező trendet - s ez független attól, hogy nekünk tetszik-e avagy sem. A műszaki fejlődést lehet befolyásolni, irányítani - de megállítani nem. S ugyan, miért az emberek végezzék el azt, amire a gépek is képesek?
S bizony, te szennyezted el a Földet, stb... vagy legalábbis nyugodtan úgy veheted, mert nem számít, ki tette - csak az, hogy ki mit tud változtatni.
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011716
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-17T12:36:14+01:00
2015-12-17T12:36:14+01:00
199664
(-ra!
Bocs,más elfoglaltságom lévén nem értem ide,de azért ,látom nincs későn!
Mindjárt mondom is,hogy pl. a munkaerő kiváltása gépekkel az cél lehet ugyan,de az hatalmas öngól,hogy egy géppel kiváltok ezer munkaerőt,akinek nem lesz pénze megvásárolni a gép által termelt terméket,és még több ilyen "gyár" létesül,és az elbocsátott dolgozók száma olyan magas,hogy nem tudják a saját,és másik gyáraktermékeit,azok meg csak ontják a terméket,ami raktáron halmozósik,magyarul,a gépesítés felemeészti a fizetőképes keresletet,akkor csak úgy lesz profit,ahogy most a bankok,rabolják ki a népet!És ez is csak egy darabig tart!
Aztán meg jön,hogy a stabil ,örökölt vagyon is kell a jelzálog fejében(ez már zajlik) aztán jönnek a háborúk, az atom,meg egyebek,aztán nesze neked!
Mert akkor még,mikor a szocialista országok kezdeti fejlődési szakasza nem jelentett konkurenciát,addig tiltották a trösztösödést,a szindikátusok közötti kartell-egyezményeket,a munkások elbocsátását,a tőke szabad vándorlást!
WEzek a tilalmak megszüntek,és megszüntek a tipikusan irányító államok is, az állam egy lett a kizsákmányóló kartellekkel,és a tőke szabadon dühöng világot bejárva,egységes árakkal megszüntette a versenyt(kartell) a dollár tartalékvalutával egyeduralkodóvá vált az USA ,illetbe a Nyugat diktátuma!
Ennek nyomán megbukott a Keynnes-féle gazdaságpolitikai,meg az összes többi ,Marx ellenében kitalált ,toldozó-foldozó,kapkodó tőkés gazdasági-monetáris blablaság,megette a volt szocialista országok vagyonát,vinnyogó talpnyalókká változtatva a kormányaikat,rabszolgává a valamikor megbecsült dolgozókat!
Gazdaságilag,míg a Nyugat a volt szoc országokat piacszerzés érdekében megbuktatta,addig properáltak még,egyre növekvő nyomás alatt is!
A volt szoc,országok mára kifosztott léppé váltak,most következik Görögország(14 repterét vásárolja potom pénzért fel Németo.-ezzel a görögök fő bevételi forrása az idegenforgalom a németeké lesz,a kölcsön ,az a sokmilliárd Euró majd szépen visszavándorol a németekhez,,ingyen,a görög nép pedig törleszti azt,amit a németek kiszivattyúztak az országból,és ettől a rabságtól soha nem fog szabadulni!
Aztán majd jön Törökország,,és így szép sorban ,aki csak az útban van,és van mit kicsikarni tőle!
Na,ennyi kis kitérő után visszatérve:korszerűsíteni csak ésszel,úgy ,hogy a nép(nem munkásosztály!!) becsületes alkotó munka mellett ,elégedett legyen a sorsával,és a fizetéséből teljen minden szociális igény elérésére stb.stb.,és legyen ideje a jövőt alkotó megtervező,formáló gondolkodásra!
Ha ez a gondolkodás lett volna mérvadó a II vh.után, a szocialista országokban pedig a rendszerváltás után,akkor ma nem kellene a világ összes gdp-jének igen nagy hányadát fegyverekre költeni,nem kellett volna a Földet a végtelenségig kizsigereklni,és elszennyezni!
Nekem mondják ugyan,de nem én szennyeztem el a földet,és nem én változtattam a világ alumíniumkészletét eldobható söröspalackra,és a fémkészletét nem én öntöttem bele a százmilliószámra gyártott tankokba,és a szinte veddmegésdobdel-autókba,hűtőkbe!!
Szóval valahogy így!Azt hiszem a lényeg benne van!Ha nem is elsőre,de azért kicsit babozva megtalálható benne!!
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011714
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-17T11:25:46+01:00
2015-12-17T11:25:46+01:00
110481
12.-re
Javaslom figyelmedbe a "lesz" szócskát! Ha majd kész, akkor lehet beszélni róla.
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011712
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-17T11:06:03+01:00
2015-12-17T11:06:03+01:00
12347
11. zili
Persze, ma még csak elsősorban makettezésre - de itt egy példa:
http://www.origo.hu/techbazis/20150114-3d-nyomtatassal-epul-egy-haz-amszterdamban.html
ahogy magát a 3D-t is csak példának szántam.
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011710
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-17T09:56:40+01:00
2015-12-17T09:56:40+01:00
110481
7.-reLefut a post, úgyhogy csak egy dologra térek ki. A 3D nyomtatást sokan (főleg a humán végzettségű újságirók) mindenható csodatechnológiának tartják. Ezzel szemben provizórikus makettezésre jó, aztán másra semmire! Vegyünk egy példát! Nagy "hir" volt, hogy valaki "pisztolyt" nyomtatott. Csakhogy a valódi pisztolyhoz a következő alapanyagok kellenek: klf. minőségű acélöntvényagaok, rugóacél, aluminium, műanyagok, stb. Ezt a "szakember" egyetlen ócska fizkai tulajdonságű műanyagszállal kivánta helyettesiteni. De van olyan pihentagyu, aki a harctéren lőszert óhajtott nyomtatni. Arrról az apróságról. hogy honyan kerül belülre a robbanóanyag nem beszélt,, de jobb is mert a kezében robbant volna fel az egész tákolmány.
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011708
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-17T00:35:58+01:00
2015-12-17T00:35:58+01:00
349643
RE: 8. Geo (szerkesztő)
2015. 12. 16. 17:52
De nyugodtan törölje csak az ellenvéleményeket. Ha azt hiszi, hogy ettől Önnek igaza lesz, hát szerintem téved.
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011706
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-17T00:34:21+01:00
2015-12-17T00:34:21+01:00
349643
RE: 8. Geo (szerkesztő)
2015. 12. 16. 17:52
"Nem igazán értem a hozzászólásodat: a tőkésnek nem az lenne az érdeke, hogy a munkaerőt kiváltsa a gépekkel?"
Én meg az Ön hozzászólását nem értem.
Kit érdekel a tőkés érdeke, ha abból nekünk csak a nevetséges összegű, FNA.nak nevezett segély fog jutni? Úgy veszem észre, hogy egyedül Önt.
A tőkés érdeke már rég elszakadt a társadalom érdekétől.
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011704
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-16T20:55:29+01:00
2015-12-16T20:55:29+01:00
12347
9. BundiB
Sok pontos kérdés, nálam 5-öt biztos ér :-)
Örülnék, ha tudnám a választ - de max. az euro-atlanti kultúrkörről van nagyjából megbízható képem. Mivel ez egyben a legfejlettebb térség is, tán a ez a legfontosabb. A Távol-Keletiekről (Japán, Kína, Korea, Vietnam) azt lehet tudni, hogy munka-mániásak, Afrikában a természet-közelebbi népek viszonylag jól elvannak, ha van élelmük.
Azt is tudjuk, hogy nálunk Északtól Dél felé haladva egyre lazábbak az emberek, s jobban élvezik az életet - aki pedig járt É-Afrikában, az nem mond olyat, hogy lusták az arabok - amikor árnyékban 40 fok van.
De a globalizált világban a jólétet a nyugati életmód jelenti - ezért is vetettem fel a jövedelem-különbségeket.
Kedvenc filmem az Istenek a fejükre estek - kár lenne, a nyugati civilizáció rombolná az ő életüket - de nincs erkölcsi alap arra, hogy azt mondhatnánk, ne legyen TV-jük, autójuk - ha nekik az tetszik.
Abban bízom, hogy a nyugati világ,Észak, még azelőtt rájön, hogy neki is alapvető életmód váltásra van szüksége - még mielőtt elérnénk azt az évi 75 e USD átlagot...
Igazad van abban is, s szemléletes, ahogy lépcsőzetesnek nevezed a különböző világokat - mert fejlődési fokozatokat nem lehet csak úgy, simán átugrani.
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011702
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-16T19:57:18+01:00
2015-12-16T19:57:18+01:00
338311
Létezik egy adott, többnyire intellektueleket foglakoztató témakör, tegyük fel megfogalmazzák angolul, majd lefordítják nyelvekre. Az angol szöveg a háttértársadalom ismeretét, figyelmét követi, a többi nyelv pedig a hazai ismeretekkel foglalkoztatja olvasóit, vitázóit. Hasonló témáról tárgyalnak? Hát, nem egészen, mert mindenki a gyakorlatából ad hozzá, már pedig a világ gazdasága, kultúrája, intellektuális színvonala lépcsőzetes. Felvetsz egy témát a szabad időről, rendben, sokakat foglalkoztat, de miként képzeli azt el egy kínai, amerikai, magyar, afrikai, arab? Mind más.
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011700
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-16T17:52:29+01:00
2015-12-16T17:52:29+01:00
12347
5. pietnik
Nem igazán értem a hozzászólásodat: a tőkésnek nem az lenne az érdeke, hogy a munkaerőt kiváltsa a gépekkel?
A tőkésnek pedig az a dolga, hogy profitot termeljen. A társadalomnak pedig az, hogy ennek a módját szabályozza, s biztosítsa a megfelelő újraelosztást.
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011698
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-16T17:11:35+01:00
2015-12-16T17:11:35+01:00
12347
4. zili
Kérlek, szabadulj meg a hidegrázásról - s beszéljünk róla tovább :-)
Akkor itt is meg kell magyaráznom, mert megértem, hogy félreérthető, bár máshol már írtam erről: "hagyományos bérmunkát" említettem - s ezen azt értem, hogy az a munka, amikor a munkás lényegében csak a (fizikai) munkaerejét adja el, melyre a szláv elnevezés utal a legjobban: robot, rabóta. Amiket említesz, az olyan tevékenység, melyben az alkalmazott (jellemző mértékben) tudásával vesz részt a folyamatban, ez a tudás pedig szellemi tőke.
Vagyis: nem lelkesedem a munka nélküli világért - hanem elfogadom, amit erről a tendenciáról írnak. Remélem, ezzel a csökkenő tendenciával egyet tudsz érteni. (Azt magam sem hiszem, hogy mostanában kiváltható lenne a fehérnemű varrás - de pl. bútorokat lehetne 3D technikával "nyomtatni".)
Bevallom, tervezem további rész(ek) írását, abban szeretnék valamivel részletesebben foglalkozni az emberi tevékenységekkel, ma látható tendenciákkal.
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011696
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-16T14:10:50+01:00
2015-12-16T14:10:50+01:00
23353
+
Jó írás.
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011694
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-16T13:04:39+01:00
2015-12-16T13:04:39+01:00
199664
Geo!
Azt hiszem,hogy nagy luftot rugtál!Ugyanis a hatvanas évek futurológusait megkérdezték annak idején,hogy hogyan képzelik el a 2000.évben az emberi életet!Hát kb.úgy mint te!Figyelembe vették a technikai,és tudati fjlődés akkori tendenciáit,és ez alapján jósolták meg azt erre az időre,amit te itt egy még távolabbi jövőre álmodsz!Tehát nem jött be,de az ellenkezője annál inkább,és a lejtmenetnek még nincs is vége!
Annak ellenére,hogy az FNA pl. a finnek most tervezik bevezetni,és az összege 800 euro lenne,semmit nem ér,mert ugyanazt tervezve nálink 25 ezer ft.-nál tartanak!A finneké elképzelhető,és tovább fejleszthető alapnak tekintik ezt az összeget,nálunk meg gúnyröhej közepette vágnák a képünkbe!!
Az,hogy a te elképzelésed miért is nem következett be mára,holott minden technikai alapja már meglenne,azt nyugodtan kérdezd meg azoktól a háttérhatalmi liberáltőkésektől ,akiknek az egyre fejlődő technikai tudás ellenére nem a fejlődés elősegítése,hanem a minél nagyobb extraprofit elérése a cél!
Ami ugyan már egyre kevesebb lesz,és (új világtudat egyik mottója!!),ha azt sírja egy tőkés,hogy nem tudja eltartani a dolgozóit,az annak a jele,hogy nem is akarja!
Ráadásul egyetlen,akármilyen kőgazdag tőkés,multimilliárdos soha nem tartott el egyetlen dolgozót,,vagy munkanélkülit,vagy rabszolgát sohasem!!
És ha a tőke ,vagyis tőkések mentalitásán múlik,hogy ez megváltozzon,akkor kőkeményen acélba lehet önteni a változás elmaradását!!
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011692
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-16T12:53:30+01:00
2015-12-16T12:53:30+01:00
349643
Nna, ez is párbeszéd a javából! Minek válaszol az ember, ha viszontválasz nem jön, legfeljebb csak estefelé?
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011690
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-16T12:15:47+01:00
2015-12-16T12:15:47+01:00
349643
Hogy nem kell robotolnunk, abból egyáltalán nem az következik, hogy beáll a kommunizmus. Sőt. jólét sem következik belőle.
Hanem az következik belőle, hogy megkaphatjuk majd azt az FNA összeget, amelyet a neokonzervatív tőketulajdonosok majd megítélnek nekünk. Ami a létminimum mondjuk 60%-ára lesz elég. És ha az nem elég, akkor mehetünk a gyerekeinket prostituáltként árulni az utcasarokra (vagy országútra), meg tűzifát lopni az erdőbe stb.
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011688
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-16T12:09:51+01:00
2015-12-16T12:09:51+01:00
110481
Műszaki emberként hidegrázást kapok a "majd a robotok dolgoznak" szövegtől. Egyrészt nem lehet minden technológiai folyamatot robotizálni, másrészt a robotot is el kell késziteni valakinek. Sajnos belátható időn belül nincs itt a léhűtő "értelmiség" álma, hogy semmi munka, csak a nagy gondolatok.
Ha Győrben jársz, jelentkezz be az AUDI-hoz, bevisznek az üzembe. Ne azt nézd, hogy szerelődik össze a motor, az lényegtelen! Azt nézd, milyen rendszerek segitik a munkát! Nemcsak a rendszereket, de annak alkatrészeit is valakinek ki kellett fejleszteni, le kellett gyártani, gyakran egyediben! Fizkikai és műszaki munkaórák százezrei mentek rá, köztük olyan munkák is, mint az osszian által megvetett reszelés.
Ma egy gk. előállitásához több fizikai munkaóra kell, mint a Ford T modell gyártásához (más a műszaki tartalom). Ma egy vissszapillantó tükör szerkezete bonyolultabb, mint egy légvédelmi rakéta kormányszerkezete. (hidd el, terveztem olyat) Ráadásul kismértékben automatizálható a gyártása.
Egy sor iparágban ma szóba sem jöhet az automatizálás vagy robotizálás (más a szerelőautomata és más a robot.) Pl. textilipar, légijárműgyártás, vasszerkezetgyártás, stb. stb. Ma egy alsógatyát is munkás varja össze, és nem roboot. (automatáknak, robotknak, egzakt paraméterű, rugalmatlan anyag (pl.acél) kell, a rugalmas, vagy tartásnélküli anyagokkal nem tudnak mit kezdeni. Jellemző: a faipar automatizálása csak pl. az ócska forgácslappal lehetséges, a jó minőséget garantáló lécbetétes bútorlappal már nem. Miért? Mert van minimális rugalmassága!
Ne lelkesedj a munka nélküli parazita világért! Odébb van az. (nem véletlenül megy a nemzetközi porondon a harc a szakértelmiségért, és a jólképzett, fegyelmezett munkásokért!)
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011686
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-16T11:13:09+01:00
2015-12-16T11:13:09+01:00
20838
"Ha majd a bőség kosarából"
Hát akkor vezesd elő a receptet!
Mert ez az "Ösztönzés-motiváció-képzés" kicsit kevésnek tűnik.
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011684
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-16T09:26:18+01:00
2015-12-16T09:26:18+01:00
12347
1. Hivatlan (látogató)
Értem - akkor nincs mit tenni.
https://geo2.blog.hu/2015/12/16/ha_majd_a_boseg_kosarabol_652/full_commentlist/1#c29011682
Válasz erre: Ha majd a bőség kosarából
2015-12-16T09:15:36+01:00
2015-12-16T09:15:36+01:00
349780
A bőség kosarát a gazdagok rég lenyúlták. Jókor voltaq jó helyen!
https://geo2.blog.hu/2015/12/15/osztonzes_motivacio_kepzes_398/full_commentlist/1#c29010466
Válasz erre: Ösztönzés, motiváció, képzés
2015-12-15T23:27:54+01:00
2015-12-15T23:27:54+01:00
12347
11. BundiB
:-)
Az új technológiához: majd ilyesmiről is szeretnék írni. Mert techn. fejlődésre nagy szükség van, de a fogyasztói társadalom egyik jellemzője a "túlfogyasztás" - amit GDP fetisizmusnak is szoktak nevezni, amiben nem csak a tőle, hanem a szakszervezetek is érdekeltek.
Önkéntes munka: kedvenc témám - meglehetősen nehéz.
https://geo2.blog.hu/2015/12/15/osztonzes_motivacio_kepzes_398/full_commentlist/1#c29010464
Válasz erre: Ösztönzés, motiváció, képzés
2015-12-15T23:04:52+01:00
2015-12-15T23:04:52+01:00
320591
Geo!
Kösz a linket! Jó éjt mindenkinek!
https://geo2.blog.hu/2015/12/15/osztonzes_motivacio_kepzes_398/full_commentlist/1#c29010462
Válasz erre: Ösztönzés, motiváció, képzés
2015-12-15T22:56:38+01:00
2015-12-15T22:56:38+01:00
338311
Jó témakör, jó irány, ilyen fejtegetéseket érdemes olvasni, persze a válasz millió egy lehet, főleg abban a témakörben, ahol azt fejtegeti az írás, hogy a fejlettebb országokban az adott kibocsájtáshoz (termeléshez) egyre kevesebb munkára lesz szükség. Más baj is van, a technológia az új gépekkel pl. nem söpri le a régiket az iparban, de csak az újhoz képeznek ki embereket. A cégek nem válnak meg az olyan termelő eszközöktől, ami nem a tömegtermelés hanem az időszakos karbantartás eszköze.
Ugyan ezen paragrafus többi angol eredetű felsorolása itt is a kezdeti pályán halad, de az önkéntes munka széleskörű, régóta ismert, és szívesen gyakorolt formája a hasznosnak érzem magam mentalitásnak. Ismereteim szerint (a Kanadába látogatók magyarok szerint) ez otthon nem igen gyakorolt emberi viselkedés, de nyugdíjas klubok, egyházi szervezetek, jótékony cégek ezen alapulnak.
https://geo2.blog.hu/2015/12/15/osztonzes_motivacio_kepzes_398/full_commentlist/1#c29010460
Válasz erre: Ösztönzés, motiváció, képzés
2015-12-15T22:37:39+01:00
2015-12-15T22:37:39+01:00
12347
9. Quick
http://nol.hu/belfold/gyengulo-kozeposztaly-1467843 - ebből a konkrét cikkből vettem.
Amit tudok: tervezik, de egy profi megoldás sok pénz és sok munka. (A jelenlegi viszont: meglehetősen égő. Pl. nincs kilépés a Facebook-ra, bár ez programozással megoldható lenne; nem lehet hozzászólásokra linkekkel hivatkozni; nem lehet megjelölni izgalmas posztokat, így azokat nehéz később visszakeresni, ezért egy-két nap alatt kifutnak a témák, stb.)
https://geo2.blog.hu/2015/12/15/osztonzes_motivacio_kepzes_398/full_commentlist/1#c29010458
Válasz erre: Ösztönzés, motiváció, képzés
2015-12-15T22:23:19+01:00
2015-12-15T22:23:19+01:00
320591
Geo!
Meg is teszem! Csak gondoltam te esetleg tudod, ha már olyan jól informált vagy, hogy azt pl. tudod, blogmotor kellene nekik a blogfelület normális működtetéséhez!
Bocs, hogy okvetetlenkedtem! :)
https://geo2.blog.hu/2015/12/15/osztonzes_motivacio_kepzes_398/full_commentlist/1#c29010456
Válasz erre: Ösztönzés, motiváció, képzés
2015-12-15T22:14:36+01:00
2015-12-15T22:14:36+01:00
12347
6., 7. Quick
Ezt a Népszabadsággal kellene megbeszélned
https://www.google.hu/search?tbs=sbi:AMhZZium9_16fWqTk7yFQSLqqnfE36FQfccoEofeyzMbhEunaJAF4ysN3YKVnMOpAj2sh6AhaDv_1XxLal5q_1e70ORIGucbgDzWayf4OY4TWDVJTZP8dx2NGU22_1TBdQ0vpuoMnYdugUO24XqXN_10Yp9C4AA1gd68iP-cAXpXB-XnDonuMm9zV6Qd9jxPiUYDbOBg0vZpmB8kPQezYL_1VnXNlI1yx1bVm3LTOqJfgkZDQcRg9MRT6v1MdOdk_1KhQ-BUX5rnmeW1YPUh_1c8zPgG4gbiGpbF7Q5lrOwMuUzO-hsPLTXdnF3M33DVe3Y91RXUH_1uIIUTEkWO3PBBv8gDWyho_1DtM7sXB2uiyY2eop9do0Xkf5wFsyBa6XxNRRH5madxp_1iIymBut_1PqAiuRSCoDM3FKZNgqlBhuWZy_1kzF9kKUSztSDmORvkim3wl5sQN5Yg4taMskvjzqX3PzWeOnPAA6f9HLB6vz0ZzHvIKgwpsDiclTl9wdBXeQ7wYRoetdEdzcdiiAeVAOkGttZiX1_17Z603hDt4ITtwqlnn0MRZvc5QI2weYrul29vaS-Hu5cpeDjbc94TUzloeqLf7CYY9cHRwrmGGPsHpzJKt6H2m-PUvCsJ1ZGEEZ4GQsEM0MBl9L-DOlqrbtvsGJl1WFwUgNluasKZ60LA9fXRgMMtJT-42I_1F_12C5DKuxwv951vtd1Zfzgx1a1EPvuDIdaRnFUMGVlYuuuu2kOkhDlde6OV0ex5sOlPRIKsTWGHIwBbTSsa6PDRLg1mykEhd3m9yjre1cevO7fxRObC3o4_1QfYsJ38DWy_1uMXfUG42r3Cvns5Eq2ynhkxAAUZQowutDsUff4k8yNNums7AgZ0prMlwHgz26AliaVI7fWKqPWWhcCclFypCAm2OqNTpxpW7IWb7UE2YpL5lpOpV5WB8wYeLA_1vyvXANXnSYPnCPi_1wREvNR-ohVH6cwrgGHMXn-qVff3MxTAghyVvwv_1g4Pg5EEga0oVY3JGpYQDzIq91oWzvveDgPotWpQe4cirr_1AmnpkAvAOgkTckMuayfdR5wfGTDsDfpHBathllmesInUU5ZWK6v6MPf-aP2x9FKAE1tbya9sFK5ftVIN63jSf5PHKIZMzxr3zw-SJeIvzwcuuRwtHKrTR6W0WLLy5dkyD6xGeB8o_1ODkc5f0mRYZ4kWUK9305hngI0AKRoOqkIiRb0G6kCQ9mUYnjvyNzpPNF_12RW0GCW10pF2ai5Fy7AO_1H4wpWK8lX6alTdeKJyrXeHECR20zBrLIN9MYJO3ICZ1JGSf1jKf_1goLIzs8NdmfSmtskXFg_1WjFOVfqzY0rKlioqQa5rxkLMPJxPxZMVRzqDj1js6C5XM9kF00TRYU6xxT4VZFaT7TZfB3ePAnhnJfLIY40LGLQkjkMY9UKhXNQ6NIoR_1eo6Srj40GeV-SvebwtCJGtGyaKfc5TKfpOseU8x_1JAkaQ-Fo1WrFWKtNU7dmyb6fMN5h9qYjtNwdTxvZgh01GyqVFcslI
https://geo2.blog.hu/2015/12/15/osztonzes_motivacio_kepzes_398/full_commentlist/1#c29010454
Válasz erre: Ösztönzés, motiváció, képzés
2015-12-15T22:10:10+01:00
2015-12-15T22:10:10+01:00
320591
A jobban érthetőség kedvéért: A társadalmi körte - címűről beszélek!
Nos??????
https://geo2.blog.hu/2015/12/15/osztonzes_motivacio_kepzes_398/full_commentlist/1#c29010452
Válasz erre: Ösztönzés, motiváció, képzés
2015-12-15T22:08:33+01:00
2015-12-15T22:08:33+01:00
320591
Geo!
Lenne egy privát kérdésem! Ez a grafika mitől Népszabadság grafika, mikor én tettem fel először a blogomban tavaly, Kádár János születésnapján?
A forrásom nem a Népszabadság volt! Mesélnél erről egy kicsit bővebben?
https://geo2.blog.hu/2015/12/15/osztonzes_motivacio_kepzes_398/full_commentlist/1#c29010450
Válasz erre: Ösztönzés, motiváció, képzés
2015-12-15T21:57:55+01:00
2015-12-15T21:57:55+01:00
12347
Szorri: új címmel, új posztként akartam, mivel átírtam a korábbit (kiegészítettem a flow-val, az új munkaformákkal, s pontosítottam a képzést.)
https://geo2.blog.hu/2015/12/15/osztonzes_motivacio_kepzes_398/full_commentlist/1#c29010448
Válasz erre: Ösztönzés, motiváció, képzés
2015-12-15T21:26:38+01:00
2015-12-15T21:26:38+01:00
23353
Még mindig jó.
https://geo2.blog.hu/2015/12/15/osztonzes_motivacio_kepzes_398/full_commentlist/1#c29010446
Válasz erre: Ösztönzés, motiváció, képzés
2015-12-15T21:23:31+01:00
2015-12-15T21:23:31+01:00
44711
2.Geo,
különösen ennek a kommentnek a tükrében érthető, hogy újra feltetted.....-)
https://geo2.blog.hu/2015/12/11/mar_megint_az_elovalasztasrol_505/full_commentlist/1#c29011680
Válasz erre: Már megint az előválasztásról
2015-12-12T10:07:41+01:00
2015-12-12T10:07:41+01:00
12347
9.
De ki mondta neked, hogy a "ballibek"-kell lecserélni a Fidesz-Jobbik gárdát? S azt még nem árulta el neked senki, hogy az LMP egy liberáli, baloldali (és zöld) alakulat?
https://geo2.blog.hu/2015/12/11/mar_megint_az_elovalasztasrol_505/full_commentlist/1#c29011678
Válasz erre: Már megint az előválasztásról
2015-12-12T08:38:13+01:00
2015-12-12T08:38:13+01:00
337230
6.
Igen, jobb nekem a Fidesz, mint a ballibek, ezt nem tagadom.
https://geo2.blog.hu/2015/12/11/mar_megint_az_elovalasztasrol_505/full_commentlist/1#c29011676
Válasz erre: Már megint az előválasztásról
2015-12-11T17:55:49+01:00
2015-12-11T17:55:49+01:00
23353
re 7. Geo (szerkesztő)
2015. 12. 11. 16:37
Vigyázok. Ne tegyed.
https://geo2.blog.hu/2015/12/11/mar_megint_az_elovalasztasrol_505/full_commentlist/1#c29011674
Válasz erre: Már megint az előválasztásról
2015-12-11T16:37:28+01:00
2015-12-11T16:37:28+01:00
12347
5. little
Ha nem vigyázol, belinkelem az összes előválasztási posztomat :-)
https://geo2.blog.hu/2015/12/11/mar_megint_az_elovalasztasrol_505/full_commentlist/1#c29011672
Válasz erre: Már megint az előválasztásról
2015-12-11T16:36:05+01:00
2015-12-11T16:36:05+01:00
12347
4. maxval bircaman HFQJFHWX
Blogolsz, mindenhol beleszólsz - de nem a kérdésre válaszoltál: ha neked jobb a Fidesz és a Jobbik, akkor rendben van, de ezt mondd is ki. De azzal ne gyere, hogy "ballibek"
http://geo.nolblog.hu/archives/2015/06/15/Elovalasztas_20_-_a_gyengesegedbol_csinalt_erenyt_avagy_hogyan_itassuk_le_Schiffer_Andrast_Unicummal/
https://geo2.blog.hu/2015/12/11/mar_megint_az_elovalasztasrol_505/full_commentlist/1#c29011670
Válasz erre: Már megint az előválasztásról
2015-12-11T14:13:56+01:00
2015-12-11T14:13:56+01:00
23353
Hogyan lehetne előválasztás egy többségben levő kormány ellen???
Nem praktikusabb a következő választási alkalomra jól felkészülni?
https://geo2.blog.hu/2015/12/11/mar_megint_az_elovalasztasrol_505/full_commentlist/1#c29011668
Válasz erre: Már megint az előválasztásról
2015-12-11T13:27:24+01:00
2015-12-11T13:27:24+01:00
337230
3.
Mindenki jobb a ballibeknél. Azaz mindek ballib előválasztás?
Ha meg lesz más erő a ballibeken kívül, akkor minek előválasztás?
Szóval én maradok az LMP-nél.
https://geo2.blog.hu/2015/12/11/mar_megint_az_elovalasztasrol_505/full_commentlist/1#c29011666
Válasz erre: Már megint az előválasztásról
2015-12-11T13:19:20+01:00
2015-12-11T13:19:20+01:00
12347
1. maxval bircaman HFQJFHWX
Döntés kérdése: kinek jobb a Fidesz és a Jobbik - kinek nem.
https://geo2.blog.hu/2015/12/11/mar_megint_az_elovalasztasrol_505/full_commentlist/1#c29011664
Válasz erre: Már megint az előválasztásról
2015-12-11T12:30:04+01:00
2015-12-11T12:30:04+01:00
336586
A borsó lepergett a falról.
https://geo2.blog.hu/2015/12/11/mar_megint_az_elovalasztasrol_505/full_commentlist/1#c29011662
Válasz erre: Már megint az előválasztásról
2015-12-11T12:09:20+01:00
2015-12-11T12:09:20+01:00
337230
Minek?
https://geo2.blog.hu/2015/12/04/polt_fougyesz_ur_vedelmeben_477/full_commentlist/1#c29011660
Válasz erre: Polt főügyész úr védelmében
2015-12-04T21:20:30+01:00
2015-12-04T21:20:30+01:00
12347
4. hapsi
:-)
https://geo2.blog.hu/2015/12/04/polt_fougyesz_ur_vedelmeben_477/full_commentlist/1#c29011658
Válasz erre: Polt főügyész úr védelmében
2015-12-04T19:20:39+01:00
2015-12-04T19:20:39+01:00
70185
Lehet hogy nem hiszed el,de egyetértek. Nyomok egy pluszt.
https://geo2.blog.hu/2015/12/04/polt_fougyesz_ur_vedelmeben_477/full_commentlist/1#c29011656
Válasz erre: Polt főügyész úr védelmében
2015-12-04T17:21:47+01:00
2015-12-04T17:21:47+01:00
12347
2. szazados90
Remélem, NER-kompatibilis a vállalkozás?
:-)
https://geo2.blog.hu/2015/12/04/polt_fougyesz_ur_vedelmeben_477/full_commentlist/1#c29011654
Válasz erre: Polt főügyész úr védelmében
2015-12-04T16:59:00+01:00
2015-12-04T16:59:00+01:00
69910
Geo,
ne félj, a gépedet nem viszik már el. Nem szokás. Nagyon nehéz. Csak a merevlemezt veszik ki belőle.
A géped marad, vehetsz bele egy új merevlemezt, -- fele annyiért, mint amibe a gép került, s minden megy tovább.
Ajánlom az unokám számítógép javító vállalkozását.
https://geo2.blog.hu/2015/12/04/polt_fougyesz_ur_vedelmeben_477/full_commentlist/1#c29011652
Válasz erre: Polt főügyész úr védelmében
2015-12-04T15:55:10+01:00
2015-12-04T15:55:10+01:00
267802
Geo!
Alapvető tévedés a cím!
Mint - egy barátom mondotta volt - ilyen urak engem már megloptak, sőt ótvart is kaptam tőlük!
A többi stimmt! :-)
https://geo2.blog.hu/2015/12/02/gates_zuckenberg_es_piketty_296/full_commentlist/1#c29011650
Válasz erre: Gates, Zuckenberg - és Piketty
2015-12-03T08:37:59+01:00
2015-12-03T08:37:59+01:00
12347
12. napos
Úgy veszem, hogy nem adnád vissza, s nem ugranál el a Piketty féle adózás elől. Ennyi volt a poszt.
"Másrészt pedig utópiából van sok. Érdekes mesék."
Valóban érdekes a világ - hiszen még fogalmakban sem tudunk megegyezni, hiába próbálkozom szótárakkal, tanulmányokkal, úgyhogy kénytelen vagyok letenni arról, hogy legalább ilyen dolgokban megegyezhetnénk.
Viszont arra szeretnélek kérni, hogy írd össze, minden mese és utópia nélkül, hogy mit is mondjak svéd barátomnak, mit kell tennie, hogy a világ jobb és élhetőbb legyen. Nem óhajokat kérek - hanem konkrétumokat, s azok következményeit.
Pl: akasszuk fel Zuckenberget, Gatest és minden "liberálist" - de akkor ezt hogyan, ki, s mi lesz ennek a következménye,
Mivel Putyin egy igazi demokrata, humanista (Cuba szerint) - adjuk át neki a hatalmat az egész világ felett, s ő majd megoldja a problémákat - de akkor ezt hogyan, ki, s mi lesz ennek a következménye,
Megszüntetjük a magántulajdont - de akkor ezt hogyan, ki, s mi lesz ennek a következménye,
(A fentiek csupán példák, remélem, segítenek tisztázni, hogy mit is kérek.)
https://geo2.blog.hu/2015/12/02/gates_zuckenberg_es_piketty_296/full_commentlist/1#c29011648
Válasz erre: Gates, Zuckenberg - és Piketty
2015-12-03T00:42:42+01:00
2015-12-03T00:42:42+01:00
336586
Zuckerberg. De ez mindegy, gennyes egy alak. "
Joel Slemrod, a Michigan Egyetem adószakértő közgazdásza viszont a következőképpen nyilatkozott: „Én olyan ember vagyok, aki nem foglalkozom olyan előterjesztésekkel, amelyeknek zéró a megvalósulási valószínűsége. Úgy gondolom, ez is egyike ezeknek.”
Szóval a jelenlegi endszert sok módon lehetne javítani, az nem kérdéses.
Azonban a lényegen ezek a dolgok nem változtatnak, a hatalom kérdésén, hogy milyen érdekek határozzák meg a világ folyását.
Másrészt pedig utópiából van sok. Érdekes mesék.
A valóság sokkal szörnyübb. Fegyverek, vér és halál. Nyomor, kisemmizés, elnyomás.
Támaszpontok, anyahaják, tankok és drónok.
Ezek a "liberális" világ fö jellemzöi.
A rémtettek szabadsága.
https://geo2.blog.hu/2015/12/02/gates_zuckenberg_es_piketty_296/full_commentlist/1#c29011646
Válasz erre: Gates, Zuckenberg - és Piketty
2015-12-02T23:19:26+01:00
2015-12-02T23:19:26+01:00
12347
7. little
A hatalom forrása - inkább a tulajdon feletti rendelkezés.
https://geo2.blog.hu/2015/12/02/gates_zuckenberg_es_piketty_296/full_commentlist/1#c29011644
Válasz erre: Gates, Zuckenberg - és Piketty
2015-12-02T22:54:47+01:00
2015-12-02T22:54:47+01:00
12347
8. napos
Mielőtt tovább lépnénk, egy tisztázó kérdést: Gates és Zuckenberg adják vissza a pénzt? Nem eredményezne jobb helyzetet, ha a Piketty által javasolt adózás működne?
https://geo2.blog.hu/2015/12/02/gates_zuckenberg_es_piketty_296/full_commentlist/1#c29011642
Válasz erre: Gates, Zuckenberg - és Piketty
2015-12-02T20:01:13+01:00
2015-12-02T20:01:13+01:00
336586
7. little
2015. 12. 02. 15:22
A történet pontosan mutatja, hogy a tulajdon a hatalom forrása. Függetlenül attól, hogy gonosz-e ez a hatalom, vagy sem.
https://geo2.blog.hu/2015/12/02/gates_zuckenberg_es_piketty_296/full_commentlist/1#c29011640
Válasz erre: Gates, Zuckenberg - és Piketty
2015-12-02T19:59:15+01:00
2015-12-02T19:59:15+01:00
336586
6. Geo (szerkesztő)
2015. 12. 02. 15:04
Majd ha megszólaltok a tulajdonon alapuló rablás szabadsága ellen, majd ha tiltakoztok a 3. világ kimicskárolása ellen, ami miatt ott a gyermekek éhen halnak, majd ha szidjátok az usákokak a nemzetközi terrorjuk miatt, majd akkor beszélhettek a migránsok elesettségéröl is.
Legalább azt értenéd, higy az általad is támogatott randszer miatt, a barátaink miatt indult el a népvándorlás.
Az igaz, hogy az egész EU is haszonhúzója a 3. világ kizsákmányolásának. Ennek azonban nem az a megoldása, hogy betelepítjük az EU-ba a néhány milliárd nyomorgót.
https://geo2.blog.hu/2015/12/02/gates_zuckenberg_es_piketty_296/full_commentlist/1#c29011638
Válasz erre: Gates, Zuckenberg - és Piketty
2015-12-02T15:22:11+01:00
2015-12-02T15:22:11+01:00
23353
Egyetértek.
Ugyan nagyon dícsérendő amit ezek a milliárdosok, Gates, Zuckerberg, Soros, stb. a pénzének nagyrészével cselekszik, jóval jobb lenne, ha a kormányok ezeket jobban adóztatnák, és a bejött extra jövedelmet arra fordítanák, amit a választóik tartanak fontosnak.
Tehát az a döntés, hogy ez a pénz mire legyen költve, nem a milliárdos jóakarától függ.
A jelen szisztéma nárcisztikus, azaz a gazdag illető, átvedlik egy "jóságos" adományozóvá, és jövedelme nagyrészétől, így, dicséretek kiséretében megszabadul és jót tesz.
Van ennél jobb rendszer is, a neve progresszív adóztatás. és adóztatás az öröklés ellen.
https://geo2.blog.hu/2015/12/02/gates_zuckenberg_es_piketty_296/full_commentlist/1#c29011636
Válasz erre: Gates, Zuckenberg - és Piketty
2015-12-02T15:04:10+01:00
2015-12-02T15:04:10+01:00
12347
5. napos
Napos, napos: ugye, nem találkoztál egy migránsokat segítő civillel sem? Ugye, még sosem voltál szomjas, éhes, nem sírt a karjaidban a gyereked?
S hogy bizonyítsam, milyen szelíd tudok lenne, csak egy cikket ajánlok a figyelmedbe, s arra kérlek, csak akkor kommentelj, ha érdemi mondanivalód van:
http://nol.hu/velemeny/sunyisagbol-egyes-1578011
https://geo2.blog.hu/2015/12/02/gates_zuckenberg_es_piketty_296/full_commentlist/1#c29011634
Válasz erre: Gates, Zuckenberg - és Piketty
2015-12-02T14:24:12+01:00
2015-12-02T14:24:12+01:00
336586
4. Geo (szerkesztő)
2015. 12. 02. 13:57
Soros éppen - nyilatkozatai szerint - migránsokat szervezö álcivileket támogat. Kifejezetten politikai érdekeknek megfelelöen.
Gondolod, neki mentelmi joga van mindenre a származása okán?
Tudom, hogy gondolod.
Az álbalozást én vezettem itt be, nincs gondom, ha mások szólnak az álcivilekröl.
Hiszen minden hazugság.
https://geo2.blog.hu/2015/12/02/gates_zuckenberg_es_piketty_296/full_commentlist/1#c29011632
Válasz erre: Gates, Zuckenberg - és Piketty
2015-12-02T13:57:02+01:00
2015-12-02T13:57:02+01:00
12347
3. napos
Nem, nálam a Sorosozás az zsidózást jelent.
Hogy átveszed ezt az orbáni ál-civilezést, már meg sem lepődöm. De ha van rá időd, nézd meg, mit jelent. S annak is érdemes utána nézni, hogy kiket is támogat Soros - aki egyébként a CEU-t leszámítva ma már nincs is Mo-on jelen.
A poszt érdemi részéhez valami?