12. Hisszük, hogy a közérdek megfelelő képviseletéhez, érvényesítéséhez hatékony államra, jó kormányzásra van szükség. Az állam célkitűzése a közjó megvalósítása. A piac magánérdeket követő szabad működésének és a közjó érvényesítését célzó állami szabályozásnak olyan összekapcsolása szükséges, amely a társadalmi méltányosság, igazságosság és a környezeti szempontok érvényesítése mellett teret enged a gyors gazdasági fejlődésnek.
Akkor miért nem tettek ennek érdekében kormányon?
12. Hisszük, hogy a közérdek megfelelő képviseletéhez, érvényesítéséhez hatékony államra, jó kormányzásra van szükség. Az állam célkitűzése a közjó megvalósítása. A piac magánérdeket követő szabad működésének és a közjó érvényesítését célzó állami szabályozásnak olyan összekapcsolása szükséges, amely a társadalmi méltányosság, igazságosság és a környezeti szempontok érvényesítése mellett teret enged a gyors gazdasági fejlődésnek.
Akkor miért nem tettek ennek érdekében kormányon?
Ez így – nem igaz. A megelőző ballib kormányok persze nem voltak hibátlanok, s a választási kampányokban a mi oldalunk is beszállt a licitálásba, s jól tudjuk, ez mihez vezetett 2006-ban. De tanultunk, ezért is vezettük be a (független!) Költségvetési Tanács intézményét. Más példa: ha tán késlekedve is, de az állami szabályozás vezetett el oda, hogy ma már sokkal olcsóbbak a gfbk-k, ha visszaemlékezünk, a bankok között is beindult a verseny, vagy hogy 2009-re gyakorlatilag megszűnt a deviza-hitelezés. Nem véletlen, hogy törvény van arra, hogy csak hatástanulmányok alapján lehet új törvényeket hozni, vagy a meglévőkön változtatni. Tudjuk, a politika szükségszerűen ciklusokban, rövid távban gondolkodik – ezért kell növelni a független szakmai és civil szervezetek kontrollját – jó példákat is találhatunk, pl. a mitigernek.hu, a Reformszövetség, vagy napjainkban a Haza és Haladás alapítvány.